Friday, November 20, 2009

ENDORSEMENT FOR BENG HAI


National Sports Council Director General Dato Zolkples Embong has in two media articles endorsed Tai Beng Hai to continue to carry on as coach of the national team.

So really coming from a head honcho like Zolkples must surely count as something for Beng Hai. We have not spoke about Beng Hai in this past week as we allow him to grieve his fathers demise with his family.

However these statements clear show that some developments are taking place. But factually there is something wrong as Stephen van Huizen was the coach of the team when they qualified for the 2000 Sydney Olympics via Qualifiers in Japan in 1999.

The following is what appeared in Harian Metro on Thursday:

Dalam pada itu, Zolkples tetap berpuas hati dengan prestasi Tai Beng Hai yang hampir memastikan skuad negara mara ke Piala Dunia 2010 apabila layak ke final kelayakan tapi tewas 2-1 kepada tuan rumah, New Zealand, minggu lalu.

Menurutnya, setakat ini, pencapaian Beng Hai adalah yang terbaik di kalangan jurulatih tempatan yang pernah membimbing pasukan kebangsaan dan berharap pemain sedia ada dikekalkan kerana yakin potensi gabungan muka lama dan baru dalam skuad itu.

While the following is what the NSC DG said on Friday in Utusan Malaysia:

"Kami gembira dengan Beng Hai dan menganggapnya jurulatih tempatan terbaik pernah kita ada berdasarkan pencapaian bersama skuad muda negara ini.

"Namun MSN mengambil sikap terbuka dengan memberi PHM ruang untuk membuat pilihan. Terserahlah kepada mereka untuk menentukannya sama ada untuk menggantikannya dengan jurulatih asing," katanya, kelmarin.